sarahsecret

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

TRäningen på bruksa...

Av sarahsecret - 3 maj 2010 17:01

Strålande sol på himlen och jag och lorna tog vovvarna in till Söderköpings brukshundsklubb för att träna lite lydnad. Ett härligt glatt gäng som vanligt :) Jag började med att äta frukost *ler*, hann inte med det på morgonen. Sen började vi själva träningen med en platsliggning. Jizza låg kvar men idag var hon orolig så två gånger trodde jag hon skulle resa sig. Jag fatta direkt varför, hon ska löpa när som och hon blir alltid okoncentrerad och lite orolig/fladdrig då.

  Några av hundarna på platsen, Harriet, Jizza, Tudor, Sacha och Sune (tror jag)


Efter platsliggningen blev det lite diskussion om belöning efter moment eller snarare efter ett avslutat tävlingspass. Det fanns några olika argument. En del tycker att man ska tänka på dom andra medtävlande och inte belöna tex med att kasta boll,eller ha pipleksak utanför plan utanför plan. Medans andra ansåg att klart man måste få belöna sin hund efter ett avslutat pass, inte att hunden ska ha extern belöning och skickas fårn plan men om man går till sin plats och leker lite med mera. Jag var en av dom. Kan hålla med om att pipleksaker och klicker kan störa, själv har jag en hund som struntar fullständigt i det så mig stör det inte men finns andra och då spec i ettan som kanske inte är så rutinerade med mera att det stör. Så visst ska man visa hänsyn men man måste ändå få belöna sin hund.

Lorna och Veronica tränar apporteringar med sina hundar


Sen blev det mera aktivt tränande, jizz var riktigt okoncentrerad och flamsig idag så hade inte alltför stora krav. Men hon gick ändå bra och hon vill så mkt denna hund! FAst det är roligt. Vi körde, inkallning, positions övnigar, nötade fritt följ, läggande, ställande och hopp. Jag tror det var allt. Blev lite fika och babbel också :)

  Jizz i en paus...   Tillbaka efter belöning :)

Harriet :)

          

Harriet med fin kontakt!


När vi kom hem igen så hade ingela kurs så vi gick dit för att prata lite.VAra lite störande moment ;). EFter körde jag genom ingela och viska i eliten. Ett bra pass idag!! Blir kanon bra det här :D

Sen tog vi en babbel stund i det gröna med hundarna springandes omkring oss, kan det bli bättre :)

Skoja och Viska, finaste Bc:na!

    

Nike vill göra strike med den lilla vedstocken!!

  

Sötnos Skoja!

 

Ingela tränar lite med Skoja..

  


 

Jizza tittar på när ingela och skoja tränar...

Lorna,Molle och Nike likaså!   

 
 
Stina

Stina

4 maj 2010 12:31

Du kan få komma hit och träna min ouppfostrade jycke ... hon skulle behöva hårddrillas ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

4 maj 2010 15:42

Haha näe är så glad att Jizz är så pass gammal nu så jag slipper det mesta och bara kan njuta av att träna lydnad med henne :)

http://sarahsecret.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahsecret - 17 juni 2010 09:30

Ja vad ska man säga. Dessa piller jag fick utav läkaren var kanske inte dom bästa.... Om det nu beror på dom. Så illa som jag mått och sån huvudvärk jag haft/har vill jag aldrig mer i hela mitt liv ha! Har mest bara legat i sängen och tyckt om mig ...

Av sarahsecret - 11 juni 2010 20:41

Idag har jag för första gången själv åkt till akuten, har följt med andra men aldrig åkt in själv.. Totte hämtade mig runt halv 11 för skjutsa in mig till akuten. Orsaken är att min mens är försenad ca 3 veckor men testat negativt på grav test. Den s...

Av sarahsecret - 30 maj 2010 09:42

Eftersom ganska många som jag har på Facebook läser här så kan jag säga att Fb haft roligt igen och raderat en massa vänner och jag hittar inte er alla... Sååå om ni ser att jag inte finns längre så har jag inte raderat er utan det är Fb som gjort de...

Av sarahsecret - 28 maj 2010 22:08

Ni som vill ha min nya blogg adress där jag kommer skriva mest om träning och tävling av hund får antingen skriva här i kommentarer eller till min mail sarah.ekfeldt@gmail.com   Kommer använda den här bloggen till mera andra saker,tror jag,......

Av sarahsecret - 27 maj 2010 19:52

Oj va länge sen det var jag skrev här insåg jag nu... sista var om tävl och det är ju nästan en vecka sen nu... Blev ganska grymt bränd av solen i lördags, mina axlar gjorde ont fan. När jag blir sådär får jag solfrossa.. Först börjar det med huvu...

Ovido - Quiz & Flashcards