sarahsecret

Alla inlägg den 29 april 2010

Av sarahsecret - 29 april 2010 13:56

Av min bantning plus att jag inte dricker ordentligt. Hållt på att svimma två gånger, är riktigt äckligt att bli så jävla yr!  Blev det i tisdagskväll och igår på em. Usch.

Jag får inte i mig vätska ordentligt som sagt så måste bättra mig, plus att jag får nog inte i mig allt jag ska nu när jag bantar. Alltså allt viktigt jag ska ha. Såå frågan är hur man löser det på något bra och vettigt sät??!! Som jag sagt nu i två dagar,det är FAN i mig INTE VÄRT att banta!!

Av sarahsecret - 29 april 2010 09:26

Dom två sista kvällarna har jag varit helt slut och inte orkat blogga. Typ bara slängt mig i sängen för att sova.

 

I tisdags kväll efter prom er till sjön och efter vi vilat en liten stund gick vi ut på appellplan. Jag skulle köra genom Ingela och Viska i elit lydnaden eftersom dom ska tävla snart och ska till Sm om inte allt för länge! Men Lorna och jag kom ut tidigare på plan så vi körde genom våra. Hon med Harriet som är jätte duktig och jag med min lskade Jizz! Gjorde inkalln, hopp, läggande, stllande, apportering och nötte på fria följet. VAr nöjd med passet, hon är duktig stumpan!

Sen blev det en riktigt genom körare för Ingela och Viska! DEt gick kanon bra och det är roligt att se glädjen! Endast vittringen som Viska "retar" ingela lite med att helt plötsligt inte göra den som hon ska *skrattar*. Så det blev måååååånga vittringar!

Efter och liiite i mellan så var det fika och en MASSA babbel om himmel och jord, massa goda skratt som vanligt!

Som sagt jag var totalt slut när jag hade gjort mat,ätit och bara slappnade av,somnade fort! Jizz med var trött efter dagen och hon la sig i sängen och där låg hon HELA natten, tror inte ens hon rört på sig för att lägga sig på en annan sida eller något sånt, så trött var hon!

 

Sov oroligt, vet inte varför jag inte kan sova igen. Vaknar hela tiden, är uppe och kissar, kan inte somna om,vrider och vänder på mig. Det tar enormt på mina krafter! Men hade satt kl på 8 för att jag skulle hjälpa till uppe gården inna Ingela skulle ha kurs kl 9. Jag blev kvar till lite efter halv 1. Hjälpte till med att märka lamm och flytta dom lite, sen var det en tacka som lammade! Dock så fick andreas hjälpa henne då lammet låg lite fel. Jag blir så otroligt fascinerad över tilliten tackorna har till dessa människor. Det är inte ofta. Andreas får komma nära, dom nstan tittar tackande på honom. Han får hjälpa till och fixa. Conny hjälpte andreas igår och höll lite i tackan, för det gör ju ont hur tacksamma dom n är så gör det ont. Tackan lipar lite och slickar sig om mun då men när Conny höll i henne så slickade hon honom i ansiktet! Det är att lita på sina människor det!! Jag blir nästan rörd! Tackan fick ett stort fint lamm som jag bar in till en box med tackan i. Det är underbart att få vara med! Efter den lammningen så ar det lugnt i flocken så vi åkte ivg lite.. Karlarna för att fixa någon traktor och jag gick ner till ingela och hennes kurs för att säga hej! Tittade lite och sen gick jag in för att äta frukost. Diskade lite också.

 

Sen körde jag genom Ingela och Viska igen,idag gick det skit bra!!! Det kommer gå så bra för er vännen!! Upp tll lammen igen. Igår ploppa det verkligen bara ut lamm! Det var 9 st tackor som lamma igår när vi åkte därifrån vid 8 halv 9 igår kväll. Sen tror jag det lamma två st till efter! Snacka om massa sötnosar!

Jag fick agera bärhjälp, alltså ta i dom slemmiga lammen och få med tackan in till en box där dom får stå och vila upp sig och "bonda" lite. Vi flyttade om lite med, några tackor m. lamm fick flytta ut till lammhagen (dom kan gå in och t som dom vill) och några in till slussen (dom står inne fast med andra tackor och lamm innan dom ska ut  hagen) för att få boxar lediga till dom nylammade som vilket behövdes väldigt väl! :) 

 

Vi gick in och fick god mat av ingelas mamma, TACK!!!! Kött, potatis och sås. Rent himmelskt var det. Hade inte ätit på hela dagen så var hungrig. Jag kom upp till gårn halv 9 igår morse och var där mer eller mindre hela dagen förutom några små mellanstopp! Som sagt kom hem 8 halv 9 igår s jag var totalt slut!! Men hade svårt att somna och sovt skit orolig inatt, delvs för jag har så ont i kroppen men ändå!! Borde man inte somna som e stock när man hållt på hela dagen?? Näe d blir min kropp orolig och uppe i varv och kan inte slappna av!

 

Vi var inne hos Lorna och Conny och fika lite. Lrna hade gjort sin gudomliga rulltårta, jag fuska igår! Tog faktiskt en skiva!!!! Men det var det vrt kan jag meddela!! Et är alltid lika trevligt dr, och alltid lika mkt goda skratt! Jag skratta så tårarna rann och fick kramp i magen! TAck ska ni ha!!

 

Idag vakna jag lite innan 8, hur trött som helst och kroppen skriker av värk. Men hela dagen igår var vrt det!!! Har nu ätit lite frukost och så. Blir nog att åka till Totte ikvll, huset är KLART!!!!!!!!!! Bara en slut besiktning så får vi flytta in. Jag ska jobba lite med nestor och se ifall jag kan få honom klar!

  

Ovido - Quiz & Flashcards