sarahsecret

Alla inlägg den 25 april 2010

Av sarahsecret - 25 april 2010 19:48

Är jag så trött på eller snarare den utmattar mig! Den utmattar mig totalt. Det värsta är att jag inte vet eller förstår varifrån den kommer eller varför! Jag bara vaknade med den idag och haft små utbrott på morgonen för jag vet inte vart jag ska ta vägen!  Stackars Totte tittade chockat på mig... Men notera små utbrott!! Lite sådär som när man var liten i affären och inte fick godis, man stampade och skrek lite... Så fick jag idag då jag inte kunde koncentrera mig på att packa det jag skulle... Totte´s kommentar idag var  "du är som i en bubbla, det går inte att nå dig".. Tror det var första gången jag varit så med honom och han tyckte nog det var lite otäckt vilket jag förstår!  Men jag käner själv hurjag går in i mig själv och stänger ute allt och bara irrar omkring i mina tankar... Det är inga vettiga tankar och känslor. Just nu känns jag som jag är i tusen delar!!! Och delarna är utplacerade på olika platser hos olika människor... Har några delar hos mamma och stefan som går genom så otroligt mkt tråkigheter detta år. Det är bara april och den dåliga saken efter den andra händer! Så många tankar finns hos dom just nu!! Många delar är hos Totte på olika sätt... Även många delar hos ingela på olika sätt. Lite hos Madde (fast vi inte hörs så mkt gumman finns du otroligt mkt i mina tankar), många delar hos djuren!  Och många delar hos mig sjlv på olika plan!!  Jag kan inte riktigt samla ihop alla

delarna och sätta dom på rtt plats i mitt pussel och få det rätt på något sätt...


Hur får man en ro i själen?? Lite som Totte sa, om jag inte får ro i sjlen här ute bland skog,natur,djur och goda vänner... Vart i attans får jag det då?? :( .. Komerjag alltid vara såhär??  Det gör att jag får en ännu större oro och rastlöshet...

Av sarahsecret - 25 april 2010 16:52

Jag hade en plan för att gå ner i vikt, köra såna här pulverdryck eller vad man säger för att gå ner en del kg ganska fort. Jag var verkligen riktigt riktigt taggad, hade hittat ett märke som folk sa faktiskt var gott!!  Provat några och jag har bara kunnat tagit en klunk,så äckligt har det varit! Tror det var i onsdags morse eller i torsdags morse.. Jo torsd morse så gjorde jag glatt ordning en sån dryck och tog en klunk... Höll på att spy rakt ut!!!! Jag har en stor undran - VARFÖR måste dessa pulver drycker vara så extremt äckliga???!! Jag TVINGADE i mig mer än halva men blev otroligt ledsen och besviken,det skulle ju vara gott, iaf drickbart??!!

Jag gick och muttra en stund, blev helt besatt över hur jag skulle lyckas med detta i flera månader... Till slut fick Totte nog och sa att vi kastar det där och gör upp ett annat matschema istället där vi tar bort pasta,ris, potatis och självklart allt fett och socker. Mkt frukt,grönt och morötter,fisk, rent kött och kyckling. Vi skrev en matsedel med klockslag, inget efter kl 6. Och jag har gått ner 1 kg sen i torsdags!! Det funkade faktiskt. Jag måste lägga om mina matvanor och ta mindre och bättre. Är ff så otroligt taggad och nu SKA jag gå ner i vikt!! Så jag hoppas jag kan hålla mig till det här nu och attjag går ner i vikt. Dessa dagar har jag inte rört på mig heller så kan ju hoppas det hjälper till lite också!


Jag och Totte varit inne i huset och drömt oss bort lite, ska bli så skönt när det är färdigt, förhoppningsvis nästa vecka. Är bara en massa småfix kvar och slutbesiktning... Vi funderar vilka möbler och vart det ska stå med mera. Hur underbart det ska bli att få använda toalett och ducsh! Att få laga mat och baka i ett nytt kök ,att få fylla kylskåpet och frysen!

Nu är ju jag bara med på ett liiiiiitet hörn, för vi kommer inte flytta ihop men det är roligt iaf och speciellt att se glädjen i Totte´s ögon.  :)


  Kontoret :)

Tyckte ljuset på denna bild blev hftig :)

     

Dörren och hallen..

 

Kaklet i badrummet..

  

Duschen!!

  Sovrummet!


  Ena väggen i vardagsrummet...

En annan vinkel...

Vardagsrummet...

Gästrummet

Köksplatsen, köksbordet ska stå där inne, syns dåligt nu med alla byggrejor!

    

Mysigt att sitta vid köksbordet och titta ut!

 

Myys

 

Köket

 

Köket

           

Stor kyl och frys!! ;) 

  

Stolt husägare!! ;)

  

Av sarahsecret - 25 april 2010 15:47

Har nu äntligen kommit hem till min lilla stuga! Den har varit saknad kan jag säga och inte bara av mig. Kisse hittade direkt sin klösmöbel och la sig i den direkt, slockan på typ 1 sekund. Jizza hittade sin underbara säng (eller min) och slockande direkt på den!

Fast vi trivs hos Totte alla tre så blir det trångt med 2 personer,två hundar och en katt i hans lilla lilla stuga!  Jag hade stängt av elementen här när jag åkte och det kändes kan jag säga, iskallt!!

 

  Fiiina Sotis!   Kisse på nya verandan!

Hihi kisse springer efter boll med hundarna, Totte har gjort så att sotis och jizz får springa efter en varsin boll och det funkar kanon bra och kisse vill vara med!!

     

Ge mig bollen då!!


Hade tänkt att skriva en del idag men har ingen lust så det får bli senare eller imorgon helt enkelt!! Nu ska jag ne roch laga lite soppa!

Av sarahsecret - 25 april 2010 15:16

Det är mkt bilder på Didrik men Simone ville knappt vara med på kort så då fick det bli så ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards