sarahsecret

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

HJÄLP!! Insåg något just nu...

Av sarahsecret - 26 april 2010 20:23

Att nu när jag ansöker om ekonomiskt bistånd från norrköping kommun blir den sista ansökan för dom. Från och med  1 juni står jag jag skriven här i stugan och då tillhör jag Söderköpings kommun. Alltså måste jag börja om från början med ALLA dessa papper *sucka*, konto uttrag och översikt, hyreskontakt, avier, sjukintyg med mera... Kommer bli en TJOCK bunt Söderköpings "soc" får utav mig! Tänk ifall dom krånglar, TÄNK om jag inte får något hjälp?? Vad gör jag då? Kan dom avslå hjälp när jag fått förut?? Och när dom har underlag på att jag inte kan jobba pga av hur jag mår, iaf just nu?? Jag vet ju inte alls hur det blir med sjukskrivning med mera efter 5e maj då läkaren,resurssamordnaren med mera har sitt resursmöte om mig då.....Detta gjorde att jag mer eller mindre fick panik... MERA än mindre... Fan fan också..

Ekonomiskt bistånd i norrköping  ville att jag skulle se om jag får sjukpenning, ibland undrar man hur korkade dom är.. Fick avslag förra gången, vad har ändrats nu?? Visserligen en BTTRE läkare som skriver mera utförligt och precist om mitt mående med mera..

Har iaf sjukanmält mig på försäkringskassan och skickat in dom 4 sjukintygen... Får se vad dom säger, har ju dock inga förhoppningar..

Allt det här gör ju inte direkt att man mår bättre, att ångesten och oron försvinner, eller att jag blir gladare direkt.Snarare tvärtom! Det bara ökar på alla sätt..

 

En bild ifrån idag, jag fipplat med bollen i fickan och Jizza jätte intresserad! ;)    Snodde direkt från Lornas blogg!!

 
 
Ingela

Ingela

27 april 2010 02:42

Ja det är trist att börja om! Men jag tror inte Söderköping vill hjälpa dig! Men Valdemarsvik!!! Du bor i Valdemasrviks Kommun även fast det är Söderköping som postadress. Knäppt!
Så kul att se daig i dag och få en stund med dig! Och du är självklart välkommen i vår gemenskap!!! Kramen

http://www.ostanvindens.se

 
Micke

Micke

27 april 2010 07:43

Tack för kommentarerna...
Hjärtligt välkommen igen =)

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

27 april 2010 09:11

Ingela! Haha du ser ju hur virrig jag är, om du inte sagt något hade jag skickat ansökan till sörping KRAM

http://sarahsecret.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahsecret - 17 juni 2010 09:30

Ja vad ska man säga. Dessa piller jag fick utav läkaren var kanske inte dom bästa.... Om det nu beror på dom. Så illa som jag mått och sån huvudvärk jag haft/har vill jag aldrig mer i hela mitt liv ha! Har mest bara legat i sängen och tyckt om mig ...

Av sarahsecret - 11 juni 2010 20:41

Idag har jag för första gången själv åkt till akuten, har följt med andra men aldrig åkt in själv.. Totte hämtade mig runt halv 11 för skjutsa in mig till akuten. Orsaken är att min mens är försenad ca 3 veckor men testat negativt på grav test. Den s...

Av sarahsecret - 30 maj 2010 09:42

Eftersom ganska många som jag har på Facebook läser här så kan jag säga att Fb haft roligt igen och raderat en massa vänner och jag hittar inte er alla... Sååå om ni ser att jag inte finns längre så har jag inte raderat er utan det är Fb som gjort de...

Av sarahsecret - 28 maj 2010 22:08

Ni som vill ha min nya blogg adress där jag kommer skriva mest om träning och tävling av hund får antingen skriva här i kommentarer eller till min mail sarah.ekfeldt@gmail.com   Kommer använda den här bloggen till mera andra saker,tror jag,......

Av sarahsecret - 27 maj 2010 19:52

Oj va länge sen det var jag skrev här insåg jag nu... sista var om tävl och det är ju nästan en vecka sen nu... Blev ganska grymt bränd av solen i lördags, mina axlar gjorde ont fan. När jag blir sådär får jag solfrossa.. Först börjar det med huvu...

Ovido - Quiz & Flashcards