sarahsecret

Alla inlägg under april 2010

Av sarahsecret - 9 april 2010 16:12

Har varit ett par intensiva dagar! Men även fast jag är ganska slut idag så har det varit värt det. Totte kom i onsdags kväll för att vi skulle prata, han tog med Sotis och så sov dom här. Helt underbart! Men konstigt att sova ihop med någon igen när det var länge sen *ler* . Jag hade inte varit så farligt livlig i sängen. BAra snurrat lite ;) Dock är jag som en värmepanna, utrstålar enorm hetta.

Men iaf i onsdags kväll så satt totte i säkert 2 tim och öste ur sig en hel massa känslor och tankar, BRA!!!! Det var skönt för mig att höra och nog ännu skönare för honom att få ur sig! Jag blev ganska mållös dock,typ första gången i mitt liv *skrattar*. Tänker inte skriva här vad det handlar om elle rnågot sånt bara att det kom något gott utav det helt enkelt!

 

Som sagt han sover över och det gick kanon bra! Sotis kände sig mer eller mindre som hemma här och Jizza accepterade det bra. Efter ha fått lite terapi med att slänga in jizz hos Lorna med 7 hundar och sen med ingelas, plus hos Agnetha då det var 11 st hundar i ett kök ;) så har jag blivit lite lugnare.

Igår så tog vi en lugn morgon,sen åkte vi till Sörping för att köpa kalk till att försöka hålla borta ormarna från tomten *ryser*. Vi stannade till på ÅCafe´t och åt lunch. Och gud så gott det var!! Så dit blir det fler gånger helt klart! Sen åkte vi hem, började att kratta bort lite löv och kalkade runt tomten. Sen la vi oss och vila en stund. Det var så skönt!  Efter det så tog Totte tag i disken, jag dammsög där nere och svabbade. Brjade att kratta men då blev det hastigt och lustigt bestämt att jag och lorna skulle åka in till Ringarum för att kolla lite när Ingela hade kurs plus träna våra lite....

 

Skriver mera senare då jag är hungrig och ska göra mat nu!

 

 

Vi mot Världen!! :)

Av sarahsecret - 7 april 2010 17:50

Så det är bara lugna gatan här idag, jizz tycker det är lite tråkigt men vi varit uppe på gården i ca 1 tim så hon fått lite iaf.. Lek med lilla taxen cindy, jizz var jätte duktig med henne!! Mockade och gjorde fint till rival, fixade hans mat. Kollade till tackorna och lammen,gav dom lite ensilage.


Totte kommer ikväll, vi ska prata och bara vara. Jag ska laga korvstroganoff, *mums*.. Han tar med Sotis så han kan sova här!

Av sarahsecret - 7 april 2010 11:24

....vara orolig för totte fixar djuren,... Skönt!


Nu har jag ätit majs och morötter till frukost,snart upp till djuren!

Av sarahsecret - 7 april 2010 10:49

Fick ett sms av totte nyss vilket gjorde mig orolig för nästa vecka med djuren... Han skulle "försvinna" ett tag men ta hand om djuren om han var frisk... Vilket mig inte betyder ett säkert kort utan lite som så att jag måste försöka hitta någon annanstans för djuren att vara... Men vart?? *sucka*.... Mamma är ju liksom redan orolig och jag vill inte göra henne mera orolig för detta så måste lösa det på något sätt!! *paaaaaniiiiiiik*..


Jag börjar komma fram mer och mer till ett beslut...... Men ska tänka tänka mera....


Ja just det,det glmde jag skriva, eftersom jag nu ska bo kvar här så ska det byggas in toa,dusch och tvättstuga!! *yey*!! Och ja just det,får inte säga upp mig *Skrattar*

Av sarahsecret - 6 april 2010 17:15

Jag gjorde något igår kvll som var väldigt väldigt länge sen. Gick ut och tog en "jogging" tur. Efter några hundra meter höll jag på att dö, allvarligt menat nu alltså!! Fy fan vilken usel kondition jag har och vad fläsket väger som jag ökat i.. *muttrar*...  Får så dåligt samvete när jag inser hur mkt extra kg jag faktiskt har på mig och hur jag gått upp i vikt..  Vill ha bort bort BORT!!!! Men iaf åter till "jogging"turen... Jag gjorde nu som så att jag jogga en viss bit, slog av till rask takt, ökade igen och fortsatte så. Klarade vl ca 1 1/2 km, fan klarat av att springa 5-6km förut och då i hyfsad takt!! Men bara att börja om igen, jag var ca 12 kg lättare då *sucka*.. Men kunde jag då så kan jag nu, eller hur??? Måste ju börja någonstans för att kunna öka!  Såå ska nu försöka ha tålamod och börja med att springa 2-3 gånger i veckan och gå resterande dagarna. Det måste ju ge något resultat då??!!

Provade även ute duschen igår igen *ler stort*  Totte kom ju med en annan duschslang och det funkade jätte bra.. Skönt att ta en dusch!!

  

Igår kväll tog jag och Totte oss en pratstund,jag kan tycka det var en bra pratstund men av respekt till honom så skriver jag inte riktigt vad vi pratade om med mera... Jag/vi ska tänka lite tills jag varit i Oslo. Så kanske vi börjar om lite från igen och börjar dejta igen. Vi får se lite, uppadeteringar kommer!

  

IDag vaknade jag runt halv 9, groggy som vanligt!  Sen såg jag på Fb att ingela ville ha sällskap till norsholm då hon skulle simma Nike och Viska där. Jag sms och sa att jag och jizz vill följa med! Sagt och gjort, efter en halvtim var hon här och hmtade upp oss och det blev en heldag!  Ingela ger mig så mkt glädje och det är så skönt! Vi haft det jätte treevligt och eftermiddagen spenderades hos syster Agnetha som också ger mig otroligt mkt glädje!  Sen pkte vi till stallet och fixade till rival lite. Måste ta mig upp och rida snart igen, nu har jag ahft en svacka igen men börjar må lite bättre och framför allt vara lite piggare så nu ska jag ta vara på tid för att vara med honom mera och rida!

Annars ikväll blir det promenad och bara lite lugnt. Kanske tar liiite träning med jizz inne på tomten eftersom appellplanen står lite i vila just nu.

 

Nu fixa lite mat! :)

  

 

 

 

 

Av sarahsecret - 5 april 2010 14:48

Haha,ja det var Lorna som på Ingela´s order kommit för att väcka upp mig ur min sköööööööööööna sömn för att vi skulle åka och träna. Yrvaket kom jag upp och sa bara ehhhh ok,då ska jag nog gå upp nu. För vi skulle vara på plats efter ca 30 min.. Gick lite i slowmotion med att klä på mig och fixa till mig, något groggy! Men att djuren skulle ha mat,det kom jag ihåg och gjorde först ;) ...Sen bar det iväg til Ringarum och grusfotbollsplanen. Men först macken för att köpa frukost till mig och fikabröd till när vi skulle dricka kaffe och babbla *ler* ...

Jag var ff ganska groggy när vi skulle börja träna så insåg snart att näe det här kommer inte funka så det blev bollkastning med min stumpa först och så tog jag lite kort på ingela med Nike så jag hann vakna lite. Men sen körde jag lite inkallningar, fritt följ, sitt/ligg (fjärr) och någon ruta. Sen bidde det fika! Efter fikat körde jag mera fokuserat med stumpan, inkallningar, fritt följ, sitt/ligg (fjärr), läggande under gång, rutan, provade lite ställande. Det var ett bra pass! Ingela kollade lite på fritt följ. ska köra extern belöning på henne nu för hon går långt fram i posetion, bara köra starterna och hon ska vara fokuserad på mig och sen få sitt varsegod till bollen som ligger vid sidan av oss. Såg skillnad på baa dom få gångerna jag körde det så hoppas det blir bra!!! :)

 

Tog lite mera kort, på Viska och även på Skoja!! Hoppas det blev några bra! Skoja´s ena idol är Jizz. Hon har bara avgudat jizz från första stunden hon såg jizz. Jizz har tyckt att skoja varit lite läskig men nu idag böjade hon till med att vilja leka med henne så det är lite roligt!! :)

 

Det var ett par trevliga timmar med mkt träning, tänkande för både jizz och mig, spring (för jizz) och mkt babbel :) . Är så glad att jag komit tillbaka hit och få komma in i gemenskapen igen!! Det kan inte vara bättre!!

 

När vi kom hem så tog det kanske 5 min innan jizz slocknade och det var nog länge sen hon kände sig så trött och nöjd! Då blir jag glad och nöjd!! Jag har satt på en film, luftslottet som sprängdes och ska sanrt krypa ner i sängen för att kolla på den och kanske slumra till lite ;)

 

  

Ni får en ego bild på mig idag!!

Av sarahsecret - 4 april 2010 18:07

Det har varit en fin dag idag med,dock har det blåst lite kallare idag. Men dock skönt i lä. Fikade hos Lorna m. familj, vi satt ute och det var jätte skönt verkligen! Idag vågade jag släppa in Jizz till alla 7 hundarna hos lorna. Jag är ju lite fjantig (nej inte töntig, tror jag är upper i 60 kr;)) sen delvis ecco och affa slogs och blodet sprutade men också sen jizz och sotis slogs och sen incidenten med en anna  tik hon inte kände. Så jag spänner mig och blir jätte nervös och överför det till jiz som då antagligen ska skydda mig. Så nu försökte jag slappna av, typ inte ens titta på dom och det gick kanon bra!!!  Nada problem och jag lugnade ner mig till slut! Skönt,då vet vi det!!


Till lunch idag blev två små kycklingfileér med majs och två morätter. Mums!! FRåga mig inte när jag blev så nyttig *skrattar* .. Satt lite framför datorn och tittade,blev nog en ganska lång stund eg. Sen tog jag mig i kragen igen och tog en promenad med Jizz. Den varade i ca 50 min och det blev både asfalt,gärde och skog. Var helt underbart ute och jizz lös det om så glad var hon att få springa i skogen!

               

När vi kom hem så fixade jag tll en färdiglagad rätt och mumsade i mig med mass majs. Är ju helt galen i majs men det var länge sen jag åt det. Nu sitter jag här och kollar runt lite, funderar på om man ska träna, Vet inte om Ingela och Lorna ska träna för då blir det att åka till ringarum tror jag... Får se vad som händer ;)

Skönt att sitta ute och äta men som sagt blst lite kallt så gick in igen...

  

Lycklig med sin pinne!

Min vackra vackra älskling!  

Plums i diket, snacka om överfyllt av smält snö!     

Av sarahsecret - 4 april 2010 10:41

Jag är redo för en ny dag i solen. Ska bli skönt att vara ute en del och ta var på dessa varma strålar faktiskt.

Tog en riktigt sovmorgon idag, inte ofta jag sover til 10 men jag gjord det idag. Är så skönt att ligga med båda djuren tätt tryckta intill mig och halv sova.

  

Igår hade jag och Totte en konversation på sms, inte det bästa i know men båda hatar att prata i telefon plus ni som känner mig, ni vet hur jhag är med att prata. Jag svamlar och får inte ur mig det jag vill på rätt sätt. På så sätt är sms eller mail jätte bra för jag kan av någon  anledning formulera mig mkt bättre.

Men kan väl säga att jag inte är så mkt klokare, snarare tvärtom. Fattar inte riktigt anledningarna till att det ska vara vi...Igår var jag ledsen men idag blir jag mera arg.. Men nu är det såhär och det är Totte´s förlust helt enkelt!

Just nu känner jag mig ganska stark i det här, går inte ner mig av det och känner att jag det har stärkt mig och jag kan se saker på ett helt annat sätt!! Kanske blir en ännu starkare Sarah av detta???

  

  

Jag tänker iaf vårda vänskapen med Totte för han är en underbar människa på alla sätt och vis, och jag vill inte förlora honom! Jag älskar honom otroligt mkt men hoppas det kommer gå över till vänskaps känslor istället.  


Nu tänker jag vara singer, tänker inte leta efter någon eller något sånt. Dyker det upp ja då gör det så men annars så är jag färdig med allt med förhållande heter. Är trött på att bli sårad, ledsen,arg med mera pga en annan människa. Nu ska jag hela mig själv och bli frisk!! Det är det som är bra att jag bor på landet och inte har en bil. Finns ingen jag kan träffa, för alla är gifta eller har flickvänner/pojkvänner *skrattar*.. Det kan ju bara bli bra!

Försöker se framåt till en tid då jag är FRISK!!!


  Idag blir det att ta vara på solen,ska sätta mig ute på min lilla balkong och bara njuta av strålarna! Sen blir det lite träning och fika med Lorna och Ingela, vad skulle jag göra utan er????!!!

 

Har kommit på mig själv att istället för att hetsäta bort allt så vill jag springa. Skulle vilja sätta på mig tränings skorna och bara jogga bort frustration istället!!! Får se om det kommer att ske! Är liite rädd om min häl och benhinnor eftersom jag inte har några perfekta skor men fan så skönt det skulle vara... Att springa och skrika samtidigt *skrattar*...

 

Näe nu ska jag sätta mig där ute!!

Ovido - Quiz & Flashcards