sarahsecret

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av sarahsecret - 14 mars 2010 19:42

Viska vallar bagglammen

 

Haft en helt underbar dag med solsken och värme, underbara människor och en MASSA djur  av sorten får, hästar,katter och hundar! Började med att gå till ladugården för att möta upp ingela,andreas och Conny. Jästarna var reda ute men älskade Rival kom för att gosa lite när jag ropade på honom. Eller sa bara "Hej pojken" så kom han   . Vi gosade lite och blåste ihop, han älskar att blåsa med nosen!!!     

Gick sen upp till Conny som kom samtidigt som mig,han gav tackorna mat och jag gav dom nytt vatten. Sen började jag mocka och grejja åt Rival. Mitt i allt det kom Ingela, Andreas och Lorna så det blev en massa tjatter och lite kaffe innan vi fortsatte!

    

Fina Luzille

Prinsessan Whitch solar sig i ensilaget! 

    

Jag tog en MASSA kort på hundarna med Ingelas systemkamera,hoppas det blev några bra som jag kan dela med mig till er sen! Är lite förälskad i en rottis tik som ingela är hundvakt till. Bedårande!

Sen fortsatte vi, jag med Rivals mockande, förberedde mat och vatten inför natten. Sen blev det att åka tillbaka hit för att kolla vilka tacklamm som skulle till slakt, vilka som skulle sparas och vilka som var dräktiga. Jizz fick då vara ute lite och det var skönt sa hon men så mammig som hon är så sprang hon ju inte runt och utnyttjade tillfället att vara helt lös utan min fulla uppmärksamhet utan hon låg utanför där vi höll på med fåren och full koll på vad jag gjorde knas stumpan!

   

Efter vi var färdiga med det och vi skulle hämta bagglammen som skulle slaktas blev det fika inne hos Lorna och Conny. Det är så fascinerande, 11 hundar på liten yta och INGET bråk över huvudtaget utan bara glädje och kel,

Efter det var det dags för bagglammen men först skulle karlarna fixa med lite smått och gott så ingela och jag gick in till hennes mamma för att prata lite och så fick vi smörgås och julmust. Välbehövt! För min huvudvärk var på väg att komma men kunde förhindras nu så det var skönt! Karlarna kom tillbaka så vi åkte och fixade med bagglammen som skulle skjutsats till denna lagård för slakt    Det är det som är nackdelen med detta,att en del faktiskt ska slaktas. Är otroligt känslig för sånt och fäster mig för mkt. Så därför försöker jag inte vara med dom som ska slaktas men nu blev det ju så och man vill ju hjälpa till!! Sen blir det en hel dos av tackorna som ska lamma och alla lamm och då glömmer man bort denna trista del!!

    

Medans karlarna körde bort baggarna (andreas hade lite problem att ta sig upp för backen) så gav vi tackorna och baggarna som inte ska slaktas mat m.m en bar det av hit igen för att märka dom och lite så. Blev verkligen en heldag ute. Från halv 11 och jag kom in vid halv6 ungefär.  Trots att jag älskar hålla på med detta och umgås med dessa människor så tar det enormt mkt av mig!! Får lite krämpor, hälsporren gör sig påmind (kan knappt gå på den foten),ryggen gör grymt ont och hvuudet dunkar just nu men det är värt det alla gånger!!!!   


 

Guldhund vill leka ;)

  Snälla snälla se mig se mig, lek lek LEK!!!   Sötast!   Bara SKA leka med Nike...

Söt tass!!

        

Hihi,skoja och dulle!

Av sarahsecret - 14 mars 2010 10:10

Ska följa med Ingela bort till djuren snart, hon trodde att det var vecka 10 nästa vecka vilket inte stämmer *ler* utan vecka 11.. Den veckan då en massa får ska till slakt och det måste förberedas vilket inte är gjort. Usch för slakt men det är ju så det går till helt enkelt :( Men jag koncentrerar mig på dom som inte ska dit!! Iaf ska jag dit och försöka hjälpa dom så gott det går med att förbereda det och sen ska jag nog ta en ridtur för första gången på länge. Ska bli mjyyys!!!

Skriver mera sen!


          

Ovido - Quiz & Flashcards