sarahsecret

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av sarahsecret - 15 mars 2010 18:55

 

 

Försökte vila förut men kunde inte slappna av, det är lite irriterande när jag är sjukt trött och inte kunna vila ens en liten stund!Gick upp, lagade lite mat och tog sen en skön promenad med jizz. Det är så mysigt att gå här omkring, nu gick jag på en sträcka som är upp plogat på ett gärde. Både jizz och jag njöt av promenaden. När vi kom tillbaka kollade jag tackorna så ingen mer satt fast någonstans och tog yterligare ett mini pass lydnad med jizz. Hon är kanon duktig mitt hjärta!

 

Sen rensade jag bort lite hundbajs på tomten för jizz är så äcklig och äter det när jag inte ser och inte riktigt är med! Har skällt på henne och tagit tag i henne men just det går inte in i hennes lilla hjärna då hon är hungrig och  vill ha mat!! *äcklad* Så nu tog jag bort det som var och kommer försöka göra det  så länge som hon är såhär. Om hon får mera mat blir hon tjock istället. Hoppas på att nu när vi är ute mera, gör mera saker så ommer hon sluta tänka på det så mkt och då SLUTA ÄTA SITT EGET BSAJS!!! För det är vidrigt, kan ju säga att vi inte pussas så mkt längre!

 

Hade tänkt att städa efter allt detta men jag kom till att torka bordet och plocka ordning det och sen slockna all energi. Nu är jag så trött så ögonen går i kors!!! *suckar*.. Men måste hålla mig vaken i 2 tim till iaf sen kan jag sova för att vakna upp till en förhoppningsvis solig morgon då jag ska ta hand om tackorna uppe i lagården och äntligen en skön ridtur med Rival!!!

Får väl försöka städa imorgon också,..

Av sarahsecret - 15 mars 2010 16:13

När vi kom ut från fikat och skulle ut igen. Jag för att fota och kursarna för att träna hund så höll jag på med något,tror jag skulle fota jizza typ där tacklammen går tills imorgon. Hörde något konstigt och då såg jag en tacka som hade halkat tll och ramlat omkull och fastnat nästan upp och ner mellan snön och en båt som står där. Hon sprattlade med benen och kom inte upp   . Så jag fick springa in dit och dra upp henne, hon hade inte klarat sig annars. Stackare, hon hade ont i benet sen efter men tror det blev bra efter en stund. Tänk s tragiskt om hon hade dött! Visserligen ska hon till slakt men inte ska hon dö på det viset,stackarn! Det hade varit väldigt sorgligt och speciellt då vi förlorade ett bagglamm igår på ett tragiskt sätt!! Är nog liiiite blödig eg för detta men dom är ju så goa och söta!  

Av sarahsecret - 15 mars 2010 16:06

 

Varit ute i ca 3 tim och fotat när ingela haft kurs, det är ett härligt gäng som jag känner sen förr när jag tränade aktivt. Kanon roligt att se dom och såååååå Duktiga!!   Det blev en hel del kort så hoppas dom flesta var något att ha! Älskar ju att fota med systemkamera!

 

Jizz fick följa med ut och ligga på sin dyna och kolla läget, hon var skit duktig! Låg faktiskt där mest hela tiden,var några gånger som hon gick ifrån men jag kan lägga henne på  långt håll så det funkade bra. Min duktiga tjeja!!! Efter kursen gjorde jag två inkallningar, 3 hopp och några ligg/sitt med henne. Jätte duktig  

 

Försökte vila en stund men kan inte slappna av men är såååå trött!!  

Gick upp och lagade lite makaroner och korv istället, nu ska jag ta mig en prom med Jizz,sen ska jag se ifall jag kan ta tag i lite städning,vilket behövs! Hoppas dock att Totte kommer iväll men vi får se ifall han hinner och orkar.

 

Inte bild från idag men iaf!  

Av sarahsecret - 15 mars 2010 10:30

Glömde ta min medicin igår kväll så tog den vid  någon gång inatt så den verkar ff men hopas det går över snart då jag avskyr att vara yr och så.., Det gäller även om jag nu skulle dricka alkohol,det minsta att jag blir yr så slutar jag dricka nästan alltid eller tar det otroligt mkt lugnare för avskyr den känslan som sagt!


     

Ovido - Quiz & Flashcards