sarahsecret

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av sarahsecret - 13 mars 2010 15:54

Jag var uppe vid 7 imorse och då såg det ut att bli en grå dag men när jag vaknade efter att ha somnat om så var det strålande sol och solen värmde faktiskt lite. Helt underbart,så skönt att känna solstrålarna på sig!  Jag gick ut till appell plan (är ju så lyxigt med en utanför) för att träna lite med Jizz. Hon fatta direkt när hon såg att vi gick dit. Häftigt vad dom kommer ihåg och associerar med. Gjorde först 4 låååånga inkallningar,dom två först med hjälp,den 3 med bara liiiiiiite hjälp och den 4 helt utan. Kanon bra och vilken fart hon har!! Efter det är plogat och lite snö så får hon ju inte riktigt stopp på sig själv ibland  *ler* ..  Se så glad och lycklig hon ser ut :)


Sen tog vi lite hopp träning, ettans hopp,först med hjälp men det behövde hon inte för det gjorde hon klockrent.  Det var som vi tränat hela tiden och inte haft uppehåll, även appellklassens hopp var klockrent. Jag trodde jag skulle behöva påminna henne ännu mera efter 1 års uppehåll av träning.  


Lite fjärr (om man nu kan kalla det för det),sitt och ligg. Det var bara att ta vid där vi slutade för hon vet precis. Måste få henne att inte röra sig framåt vid dom olika kommandona men hon bara flög ner när jag sa ligg och tvärtom. Skit kul sa hon :) Sen avslutade vid med två långa inkallningar igen :). Väldigt nöjd med det passet!  Var riktigt kul att komma igång igen efter efter så långt uppehåll och tror att jizz var riktigt nöjd också!


  


Efter träningen tog vi en liten promenad ner till sjön och det blev mitt träningspass kan jag lova! Pulsa i snö som går upp nästan till knäna är jobbigt! Men skönt för jizz att gå av sig lite också dock inte jätte långt men ändå. Är så vackert omkring med skogen och allt.


  Man ser sjön bakom träden, undrar hur högt upp den kommer sen när all snö har smält!??


Väl tillbaka efter prom blev det tjatter med Ingela och så blev jag inbjuden till Lorna och Conny på fika. Mums! Några bättre och trevliga grannar kunde jag inte ha fått!! Och helt underbara hundar har dom också.:)Blev en massa tjatter där med, konstigt. Haha!  Blir några st där inne, ingela med sina 6 och så har Lorna och Conny 5 eller 6 hundar tror jag... Men det funkar kanon bra och dom är såååå mysiga och vill kela hela tiden!


  Finns något sötare??? Ingela´s underbara Skoja som jag blivit helt förälskad i!    

Dulle mej (Viska) och Skoja, som vill leka och bita i storasyster ;)

Dulle´s tålamod kan ta slut ibland och säger till Skoja vilket....

           

... hon inte alls bryr sig om *skrattar*


På fm stängde jag av elementen och hde dörren öppen,det var ljuvligt ute när solen stod på. Då kunde både kisse och jizza gå in och ut som dom ville. Kisse har nog varit ute sammanlag 4 tim idag och hon är trött och nöjd nu.

Jag har haft många katter men denna katt är otroligt speciell, har aldrig varit med om maken vilka egenheter som hon har. Men helt underbar!! :D   

Av sarahsecret - 13 mars 2010 11:24

Mina planer efter jag hade städat igår var att gå en promenad med jizz och faktiskt ta ett träningspass med henne. Men Totte hörde av sig och frågade om vi skulle åka in tll Sörping för äta något och självklart ville jag det. Det blev Ronjas (heter något annat nu som jag inte vet hur man säger eller skriver) och Sverige Godaste plankstek. Den är så gudomligt god så både jag och Totte njuter av varenda tugga vi tar. Det är så mysigt där inne också! Älskar att göra sånt med älskling.

Vi gick och handla efteråt, lite kladdkaka till efterät hemma och lite smågodis till fredags mys men inte alls så mkt som vi brukar. Båda behöver gå ner i vikt så vi tänker på det till viss del men ibland är det skit svårt!

 

Totte har fortfarande ont i ryggen så jag masserade honom lite mera ordentligt igår. Stackarn! Sen låg vi och mös i sängen ett tag. Bara älskar när han ligger och håller om mig. Känner mig så otroligt trygg och älskad. Det var väldigt länge sen måste jag säga. Sen studsa (eller kravla) oss upp ur sängen, åt lite kladdkaka och drack te. Mums! Kollade som vanligt på Friends, det är en riktigt klockren serie, jag tror dom hade kunnat hållt på i 10 år till om dom hae velat! Sen åkte Totte hem för båda var grymt trötta! Jag somnade nästa direkt!

 

Idag vaknade jag kl sju efter en natt med MASSOR drömmar igen,var helt groggy. Jizz och jag gick ut för att kissa och sen la oss vi igen., Somnade om oh sov till 11!!!! Det kan jag ju säga var länge sen också men så skönt. Nu känner jag mig pigg och redo för denna underbara dag med sol och faktiskt lite värme. Ska ta en promenad med Jizz och även ett träningspass med henne. Har redan bestämt moment men lite hjälp av Ingela. Låååååååååååååånga inkallningar så hon får springa av sig, sen lite sitt och ligg (fjärr),jag ska testa några hopp över hinder också tänkte jag. Det är lite saker och saker jag kan hjälpa till med utan att bli frustrerand om hon är föööör het i träningen! Får se hur det går och hur mkt hon kommer ihåg av detta! :)

 

Sen får vi se vad som händer. Ska jag gå upp till stallet, pyssla med rival och en ridtur kanske????!!! Är lite sugen så vi får se hur jag mår efter att ha pysslat med jizz..

Ovido - Quiz & Flashcards