sarahsecret

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Solen...

Av sarahsecret - 13 mars 2010 15:54

Jag var uppe vid 7 imorse och då såg det ut att bli en grå dag men när jag vaknade efter att ha somnat om så var det strålande sol och solen värmde faktiskt lite. Helt underbart,så skönt att känna solstrålarna på sig!  Jag gick ut till appell plan (är ju så lyxigt med en utanför) för att träna lite med Jizz. Hon fatta direkt när hon såg att vi gick dit. Häftigt vad dom kommer ihåg och associerar med. Gjorde först 4 låååånga inkallningar,dom två först med hjälp,den 3 med bara liiiiiiite hjälp och den 4 helt utan. Kanon bra och vilken fart hon har!! Efter det är plogat och lite snö så får hon ju inte riktigt stopp på sig själv ibland  *ler* ..  Se så glad och lycklig hon ser ut :)


Sen tog vi lite hopp träning, ettans hopp,först med hjälp men det behövde hon inte för det gjorde hon klockrent.  Det var som vi tränat hela tiden och inte haft uppehåll, även appellklassens hopp var klockrent. Jag trodde jag skulle behöva påminna henne ännu mera efter 1 års uppehåll av träning.  


Lite fjärr (om man nu kan kalla det för det),sitt och ligg. Det var bara att ta vid där vi slutade för hon vet precis. Måste få henne att inte röra sig framåt vid dom olika kommandona men hon bara flög ner när jag sa ligg och tvärtom. Skit kul sa hon :) Sen avslutade vid med två långa inkallningar igen :). Väldigt nöjd med det passet!  Var riktigt kul att komma igång igen efter efter så långt uppehåll och tror att jizz var riktigt nöjd också!


  


Efter träningen tog vi en liten promenad ner till sjön och det blev mitt träningspass kan jag lova! Pulsa i snö som går upp nästan till knäna är jobbigt! Men skönt för jizz att gå av sig lite också dock inte jätte långt men ändå. Är så vackert omkring med skogen och allt.


  Man ser sjön bakom träden, undrar hur högt upp den kommer sen när all snö har smält!??


Väl tillbaka efter prom blev det tjatter med Ingela och så blev jag inbjuden till Lorna och Conny på fika. Mums! Några bättre och trevliga grannar kunde jag inte ha fått!! Och helt underbara hundar har dom också.:)Blev en massa tjatter där med, konstigt. Haha!  Blir några st där inne, ingela med sina 6 och så har Lorna och Conny 5 eller 6 hundar tror jag... Men det funkar kanon bra och dom är såååå mysiga och vill kela hela tiden!


  Finns något sötare??? Ingela´s underbara Skoja som jag blivit helt förälskad i!    

Dulle mej (Viska) och Skoja, som vill leka och bita i storasyster ;)

Dulle´s tålamod kan ta slut ibland och säger till Skoja vilket....

           

... hon inte alls bryr sig om *skrattar*


På fm stängde jag av elementen och hde dörren öppen,det var ljuvligt ute när solen stod på. Då kunde både kisse och jizza gå in och ut som dom ville. Kisse har nog varit ute sammanlag 4 tim idag och hon är trött och nöjd nu.

Jag har haft många katter men denna katt är otroligt speciell, har aldrig varit med om maken vilka egenheter som hon har. Men helt underbar!! :D   

 
 
zaida

zaida

13 mars 2010 16:20

häärliga bilder !

http://zaida.devote.se

 
Ingela

Ingela

13 mars 2010 17:19

Ja det är helt underbara människor! Utan Conny skulle Andreas gå under tror jag med allt arbete.
Kul du trivs i denna lilla stuga. Vilken utsikt du vaknar till varje morgon. Tänk dig i sommar!

Kramen

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahsecret - 17 juni 2010 09:30

Ja vad ska man säga. Dessa piller jag fick utav läkaren var kanske inte dom bästa.... Om det nu beror på dom. Så illa som jag mått och sån huvudvärk jag haft/har vill jag aldrig mer i hela mitt liv ha! Har mest bara legat i sängen och tyckt om mig ...

Av sarahsecret - 11 juni 2010 20:41

Idag har jag för första gången själv åkt till akuten, har följt med andra men aldrig åkt in själv.. Totte hämtade mig runt halv 11 för skjutsa in mig till akuten. Orsaken är att min mens är försenad ca 3 veckor men testat negativt på grav test. Den s...

Av sarahsecret - 30 maj 2010 09:42

Eftersom ganska många som jag har på Facebook läser här så kan jag säga att Fb haft roligt igen och raderat en massa vänner och jag hittar inte er alla... Sååå om ni ser att jag inte finns längre så har jag inte raderat er utan det är Fb som gjort de...

Av sarahsecret - 28 maj 2010 22:08

Ni som vill ha min nya blogg adress där jag kommer skriva mest om träning och tävling av hund får antingen skriva här i kommentarer eller till min mail sarah.ekfeldt@gmail.com   Kommer använda den här bloggen till mera andra saker,tror jag,......

Av sarahsecret - 27 maj 2010 19:52

Oj va länge sen det var jag skrev här insåg jag nu... sista var om tävl och det är ju nästan en vecka sen nu... Blev ganska grymt bränd av solen i lördags, mina axlar gjorde ont fan. När jag blir sådär får jag solfrossa.. Först börjar det med huvu...

Ovido - Quiz & Flashcards