sarahsecret

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Olika händelser..

Av sarahsecret - 28 mars 2010 10:23

Vaknade på fredag morgonen och mådde sådär,var jätte trött och sliten! Kom upp ur sängen och gick som i en dvala ett tag, pysslade lite och så. Då dök det upp en förfrågan om att åka till ingela och fika med Lorna. OCh det vet ville jag ju absolut så vi for dit. Mkt skratt och babbel blir det    På vägen hem därifrån åkte Lorna och jag upp till lagårn för att kolla alla söta lammisar en snabbis. Dom är bara något söta! Sen hem till Lorna för lite fika till och då kom Agnetha också. Även nu en massa babbel och skratt   

Dagen gick i ett jehuj! Det var även vrmt och skönt ute.  Satte mig på in lilla balkong när jag kom hem och njöt av att kunna sitta ute och lyssan på fåglarna, kisse och jizz sprang in och ut som dom ville    Härligt härligt!

  

Kisse börjar ta sig mera friheter ute och göra lite länge nyfikenhetsrundor. Skönt för henne!

Snön är liiite läskig :)     

Hon ska hitta på något busigt nu!


Satt en liten stund bara och myste! 

     


Sen sms jag att jag kunde hjälpa ingela med djuren om hon ville, då fick jag tillbaka att en tacka hade problem med lammning...Så jag gick upp,varför jag gjorde det vet jag inte för det var sorgligt. Hon hade tre lamm som inte ville komma ut vilket två av dom var döda och antagligen vait det i några dagar för dom var inte utvecklade. Men hon fick behålla ett lamm och var så duktig med det tackan. Stackars Andreas fick dra ut dom alla tre och det var ett kmpigt och besvärligt jobb fick jag se. Och då att två var döda också tog bort udden av allt   

Sen pysslade vi med lite av allt möjligt,nappa andra lammisar, ge dom  andra tackorna mat och vatten med mera.

DÅ fick ingela ett samtal om att två hundar, cocker spanielar som haft sisådär ett tag, skulle komma loss från ägaren. Ingela skulle ta hand om den ena Moltas. OCh så var det Axel, vart han skulle vara .. Och jaaa han fick komma hit!! Så vi fått en ny medlem i familjen av en 7 årig cocker hane som heter Axel   

Det var mkt att hinna med på en kväll, fixa färdigt på gården, hämta köpeavtal, hämta hundarna med mera så det blev ganska så sent på fedags kvällen och jag sov ur uselt den natten. Dock så var både Moltas och Axel hos Lorna för henne känner dom och det blev bäst så för dom!

 

Skriver mera senare då jag ska upp till tackorna och lammen nu!

 
 
sara & "Lusse"

sara & "Lusse"

28 mars 2010 19:07

Hej Sarah!! Hittade din blogg!! Intressant läsning!!:) Vi träffades när jag var på kurs hos Ingela..det är jag med den stora rottiskillen som älskar Ingela!;) Har du & Jizza fått en ny familjemedlem?! ses vi på onsdag kanske när jag ska på kurs?
Kramiz!!

http://sarabroms.blogspot.com

 
adelia

adelia

28 mars 2010 19:53

Har läst ifatt lite.Har du en ny hund?Har missat det..Men vilka blåmärken du fick vid fallet,de var inte att leka med.Fasen vad ont du måste ha fått.Jag har med lätt att få blåmärken.Vilka fina bilder du tar tjejen riktigt vackra,,kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
sarah

sarah

28 mars 2010 21:37

Sara: Hej! Vad kul att du hittat hit :) Hihi jag han är maffig din rottis men otroligt fin!! Jaa fick det lite hippt som happt. En cocker hane. Du kommer nog höra mera på onsdag. Vi ses nog på ons, brukar fota er :D Kram

Adelia: Jaa det blev som sagt en familjemedlem väldigt fort, som jag skrev till sara. blir nog mkt prat om det på onsdag så vi kan ta det då :D. Ja jag brukar inte ha det men blev ett rejält fall och ett rejält blåmärke som nog tar ett tag innan det försvinner. Attans trappa!! Tack,jag ÄLSKAR att fota, skulle vilja öppna en studio och fota som yrke men svårt... Ha det bra! Kram

http://sarahsecret.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahsecret - 17 juni 2010 09:30

Ja vad ska man säga. Dessa piller jag fick utav läkaren var kanske inte dom bästa.... Om det nu beror på dom. Så illa som jag mått och sån huvudvärk jag haft/har vill jag aldrig mer i hela mitt liv ha! Har mest bara legat i sängen och tyckt om mig ...

Av sarahsecret - 11 juni 2010 20:41

Idag har jag för första gången själv åkt till akuten, har följt med andra men aldrig åkt in själv.. Totte hämtade mig runt halv 11 för skjutsa in mig till akuten. Orsaken är att min mens är försenad ca 3 veckor men testat negativt på grav test. Den s...

Av sarahsecret - 30 maj 2010 09:42

Eftersom ganska många som jag har på Facebook läser här så kan jag säga att Fb haft roligt igen och raderat en massa vänner och jag hittar inte er alla... Sååå om ni ser att jag inte finns längre så har jag inte raderat er utan det är Fb som gjort de...

Av sarahsecret - 28 maj 2010 22:08

Ni som vill ha min nya blogg adress där jag kommer skriva mest om träning och tävling av hund får antingen skriva här i kommentarer eller till min mail sarah.ekfeldt@gmail.com   Kommer använda den här bloggen till mera andra saker,tror jag,......

Av sarahsecret - 27 maj 2010 19:52

Oj va länge sen det var jag skrev här insåg jag nu... sista var om tävl och det är ju nästan en vecka sen nu... Blev ganska grymt bränd av solen i lördags, mina axlar gjorde ont fan. När jag blir sådär får jag solfrossa.. Först börjar det med huvu...

Ovido - Quiz & Flashcards