sarahsecret

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Lite fortsättning....

Av sarahsecret - 28 mars 2010 20:55

Lite fortsättning från förra bloggen....

 

 

Som sagt Molle och Axel sov hos Lorna på fredagsnatten. Jag ville att Axel och Jizza skulle träffas ordentligt. Om axel hade kommit in på fredagskvällen hade det varit och sovit direkt och dom ingen chans att bekanta sig.

 

Sov ur uselt även på fredagsnatten, vet inte alls varför. Hade ställt klockan då jag skulle ta djuren på fm åt andreas så han fick sova och vila ut lite för han är/var rejält sliten. VArit mkt med lamning med mera nu.Var där uppe och pysslade, gav dom mat,vatten och nappade dom som skulle nappas med mera.. Kollade så alla hade det bra och det hade dom. PRatade och kelade lite. Mys!  Jizz sköter sig själv,hon luktar,kollar runt och är med. Hon tycker det är jätte mysit,spediellt när hon får äta hästskit   

Var där i någon tim, sen in till Lorna för lite fika.  Lorna är världsbäst på att baka, så gott!!!

Sen tog vi eller snarare stackars Lorna tag i att fixa ordning axel så han nu sr ut som en cocker spaniel igen! För gud vad päls han hade överallt, i ögon,öron och tassar. Stackarn. Så nu är han nerklippt och trimmad. Stackars Lorna höll på i ca 3 tim och ficktrim blåsor!      

En förebild! Axel visste vad som vntade honom ;)

Fixar med tassarna...

an börjar se en hund där någonstans ;)

Hihi trist att bli trimmad..

Men såhär vacker blev han till slut lilla hjärtat! Lorna gjorde verkligen ett kanon jobb med honom!!


Vi tog en liten matpaus mitt i allt. Lrona gjort potatisgratäng och fläsk karr. Gud så gott, som sagt hon är en mästare på att laga mat och att baka   

När vi ändå hade paus så åkte jag till djuren en sväng igen, lite mera mat och vatten. Och inga nya lamm!

Kom tillbaka och då var Axel färdig och han blev som sagt såå snygg!! Tog en liten fika igen och sen gick och jag jizz in för en vilostund. Sov i ca 1 tim, sen följde jag med ingela upp till stallet, mockade och fixade till rival.. Var med och märkte några lamm, pratade en del och fixade lite nytt vatten. SEN kom axel med mig hem och det har funkat helt ok!! Jizz och han är som dom alltid bott ihop, inga problem alls. Kisse tycker INTE om axel!! Dock var natten jobbig för oss alla tror jag. Axel var väldigt väldigt orolig, gnällde och for fram och tillbaka hela tiden. Fick väldigt väldigt lite sömn inatt!

 

Sov någon tim på morgonen men vaknade vid 7. Ingela haft kurs i he´lgen och då har två st bott där nere. Funkat ganska bra men det är lyhölrt så det blev svårt på morgonen..,

Jag har mer eller mindre varit som ett vandrande åskmoln idag. Totalt slut.  Både jag och min omgivning lider av när jag är såhär...

Men iaf jag tog djuren idag med, eller det blev senare idag, vid 11. Andreas behöver lite ledig och han skulle åka för att kolla på hocky, jag tyckte han behövde ha lite roligt. Ingela hade sin kurs så jag tog djuren. Kollade till alla,gav dom lite mat och vatten,  nappade en söt liten lammtjeja tror jag det var. Fick mjölka tackan vilket var ett äventyr men det funka det med till slut!

Mitt i när jag gav tackerna nytt vatten så såg jag tre st baggar i dörröppnigen.. Då har herrarna rymt från sin hage och skulle hälsa på tjejerna tyckte dom ... Jag fick in dom ganska lätt i stallet faktiskt så det var skönt!

Både Jizz och Axel med, dock så får axel vara i koppel eftersom jag inte vet hur han är. Om han rymmer eller sådär. Så tills jag vet får det blir koppel..  Tillbaka ht, prata lite med lorna och ingela. Sen kom min älskade pojkvän. som jag SAKNAT!!!     Vi åt lite lunch och pratade. Axel tydde sig till Totte direkt! Så det kändes skönt!!

Vi soppade in hundarna och åkte till ingela´s butik för att shoppa lite till hundarna och sen en sväng upp till gården igen.. Lite mera mat, nytt vatten, mjölka tackan vilket gick mkt bättre denna gång och nappade den lilla. Som är bedårande söt! Måste ta kort!!! Totte hade kolla på Axel i koppel och jizz sköter sig själv.

Tillbaka och en fika (mkt fika dom sista dagarna ;)), te och kladdkaka *mums*.

Sen la vi oss faktiskt en stund och somnade skönt. Älskar när Totte håller om, somnar så otroligt tryggt då!

Sen har vi pratat 0ch myst lite. Totte fixat så jag nu har tvätt maskin och tumlare! Otroligt skönt att kunbna tvätta.. Ingela, det fanns avlopp för det!!   Axel är mkt mkt lugnare ikväll och jag hoppas vi får sova gott inatt för annars kreverar jag!

Imorgon ska jag försöka fota dom lite, både var för sig och ihop!

Nu är det snart dags att lägga sig i sängen och sova,ska bara fixa det sista där nere först!!

 
 
Ingela

Ingela

29 mars 2010 03:05

Skönt det går så bra med dem! Det är två pojkar Dudda har TROTS At herr Karlsson skrivit att det är en av varje!!!!!!!!
Kramen

http://www.ostanvindens.se

 
Madde

Madde

29 mars 2010 08:32

Låter som att så mycket går åt helt rätt håll för dig gumman, underbart att höra! :o)

http://maddixens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahsecret - 17 juni 2010 09:30

Ja vad ska man säga. Dessa piller jag fick utav läkaren var kanske inte dom bästa.... Om det nu beror på dom. Så illa som jag mått och sån huvudvärk jag haft/har vill jag aldrig mer i hela mitt liv ha! Har mest bara legat i sängen och tyckt om mig ...

Av sarahsecret - 11 juni 2010 20:41

Idag har jag för första gången själv åkt till akuten, har följt med andra men aldrig åkt in själv.. Totte hämtade mig runt halv 11 för skjutsa in mig till akuten. Orsaken är att min mens är försenad ca 3 veckor men testat negativt på grav test. Den s...

Av sarahsecret - 30 maj 2010 09:42

Eftersom ganska många som jag har på Facebook läser här så kan jag säga att Fb haft roligt igen och raderat en massa vänner och jag hittar inte er alla... Sååå om ni ser att jag inte finns längre så har jag inte raderat er utan det är Fb som gjort de...

Av sarahsecret - 28 maj 2010 22:08

Ni som vill ha min nya blogg adress där jag kommer skriva mest om träning och tävling av hund får antingen skriva här i kommentarer eller till min mail sarah.ekfeldt@gmail.com   Kommer använda den här bloggen till mera andra saker,tror jag,......

Av sarahsecret - 27 maj 2010 19:52

Oj va länge sen det var jag skrev här insåg jag nu... sista var om tävl och det är ju nästan en vecka sen nu... Blev ganska grymt bränd av solen i lördags, mina axlar gjorde ont fan. När jag blir sådär får jag solfrossa.. Först börjar det med huvu...

Ovido - Quiz & Flashcards